Turberetninger

Tørring – Kloster Mølle, d. 28 oktober 2017

En tur med regn, rusk, højvande, kraftig vind, natur, isfugle, ørn, musvåger, svaner, styrt og lakridspiber. - Og det var så beretningen for denne gang :-)

Nej, så let slipper I ikke.28102017-002

Ellen, Kim, Tove, Allan, Kurt, Kai, Henrik, Ejvind og undertegnede (Helle) kørte i to biler inkl. trailer fra Hou kl. 7 og mødtes på Tørring teltplads lørdag morgen kl. 8. Det blæste, snuskregnede og alt var gråt. Finn og John stødte til her. Alle var spændte på om vandstanden i åen var så høj, at vi ikke kunne komme under den første bro. Som det første tjekkede vi dette og til vores lettelse var der plads nok… også til John :-).
Peter Vessel kom og lukkede ”stuen” og toilet op. Vi betalte for at sejle og for at få flyttet biler. Så spiste vi dejlig morgenmad, som Finn havde taget med og kl. 9.00 satte vi i og dagen var begyndt.

Læs mere: Turberetning, Tørring - Kloster Mølle 28/10-17

Beretning om tur til Tunø d. 16. september 2017

20170916 070041_1

Det var ganske tidligt lørdag morgen; alt lovede fint og flot, selvom tågen lå tæt i Ørting Mose. På Hou Havn var der dog ingen tåge, og lyset lovede en smuk morgen og en god dag. Nu skulle Samsøs nordspids, Isseho-ved, endelig indtages. Så enkel var planen, og turleder Kai, samt Helle, Henrik S., Finn og Claus satte kajak-kerne i og stod ud mod første stop: Stenkalven på Tunøs nordvestspids. Knap 11 fine kilometer lå foran os; solen stod op, og det hele var smukt. Kai havde undersøgt alt vedr. vind, bølger, regn osv. men vist ikke strøm, og vi blev noget overraskede over størrelsen på bølgerne på de sidste 3-4 km. Der blev surfet godt og grundigt på dette levn af gårsdagens kraftige vind. Vi gik i land i den lille, rolige bugt bag Stenkalven og re-vurderede situationen. Issehoved / Samsø blev opgivet; vi vendte ryggen mod en frisk morgenbader og drejede kajakspidserne mod syd.

Læs mere: Turberetning - Tunø d. 16. sep. '17

Turberetning fra Vejle Å – den 29.7.2017

Hvor heldig kan man være....sidder i skrivende stund her dagen derpå i øsende regnvejr fyldt med buldrende torden (så var regnen i går ganske uskyldig).

Picture1Nå, vi skal lige et døgn tilbage til lørdag den 29.7.2017. Her mødte vi 9 mand op ved klubhuset godt pakket ind i regntøj. Havet viste tænder - skyerne hang lavt og regnen virkede mildest talt irriterende. Heldigvis skulle vi jo på Å sejlads, vejrudsigten lovede bedring plus Finn`s lovning på kage og lidt små vitser fik humør barometret i vejret.

Ved Tørskind bro stod tiende mand klar med morgenbrød- tak til Peter. Himlen havde kortvarigt set lysere ud, men nej kaffen blev tyndet og ostemadderne spist lidt hurtigt og så i kajakkerne. JUBI for regnhætter.

Læs mere: Turberetning fra Vejle Å

Fur-turen 23. til 25. juni 2017

Årets Fur-tur endte med kun at have 6 deltagere med. 4 gamle og 2 nye J

Fredag

Fredag kl. 15 mødtes Allan, Kai, Finn, Kiwin og Helle. Vi fik pakket trailer og grej og Helle offentliggjorde så hvor aftenens spisested var.  Vi skulle spise på Breum Landevejs Kro. Det lå lige på vejen og der var kun ca. 17 km til færgen efter middagen.

Kl. 18 bestilte vi maden, 2 retter og noget godt øl. Efter pænt lang tid kom der 5 portioner forret. Ups, kokken havde talt forkert, så det blev desværre Kiwin som måtte vente. Vi andre tog den med ro og nibbede kun lidt til det ellers gode fiskespyd. Det kunne dog ikke holde sig varmt, så Kiwin tog endnu et brød, gik op og spillede lidt billard og kom ned igen. Så da vi andre var færdige, kom hans forret. Det kostede dog kroen en refill af Kiwins øl. Hovedretten måtte vi vente meget længe på. Troede at de havde glemt os alle igen. Skulle de mon ud for at fiske eller skyde koen? Endelig kom fisketallerkner og en steak. God fisk, men træls kød og tilbehør.

24062017-073

Læs mere: Turberetning fra Fur - 23. - 25. juni 2017

Log på rokort.dk

Næste i kalenderen

Vis hele kalenderen

Vejr i Odder

STOP OLIEN

Bliv havmiljøvogter og stop olien